Sommaruppehåll

Nu är första halvan av allsvenskan avverkad. Djurgårn avslutade inte våren på särskilt bra sätt och ligger nu på 10e plats med 16 poäng (14 spelade matcher).  Jämför med förra året då vi hade 14 poäng efter 14 matcher (kvalplats).

JGF vill se att något görs under sommaren så att spelkvaliten på laget höjs!
Vi JGFs som befinner oss i Stockholmsområdet under sommaren kommer gå på öppna träningar för att stötta och syna laget. Vad är mer underhållande än att se Oremo skotträna?

Sen har vi även match 17 juni på Hjorthagen då Djurgårdens u21 möter BP.
Dessutom en träningsmatch mot RCD Mallorca i Eskilstuna den 12e juli.

Ni som använder mozilla firefox kan ju kolla in den här najsa personan gjord av marrakech

Och så en härlig bild från första generationens mobilkamera.

stenman

det var en gång i halmstad

Apor på terass

Runt lunchtiden på fredagen möttes 4 st JGFs upp för att gemensamt åka ner i firmabilen till halmstad.
Långhelg no. 2 under JGFs fana. Resan kunde börjat bättre då någon distraherade reseledaren så han glömde föra över 3 h av nertankad musik. Men inte förstördes stämningen av det då vi hade en CD med 4 väl genomlyssnade låtar. Chaufför Jeppe tog på sig ansvaret att köra ner till Hagöns camping via pisspauser och matinköp. Väl framme på campingen blev det grillning och strandpromenader. Även fotbollsträning med en 9klassare under övervakning av Paasii. Ur bilen dånade no parla americano och JGF stod o körde ecstasydans på gräsmattan då högtalarna som en viss ordförande skulle ta med bara hade thailändskt uttag.. Den kastades därför ut i skogen och återsågs aldrig. Vädret blev sedan kallt och det började snöa. förpärlan fortsatte. Framåt småtimmarna var vi laddade o droppa taxi till stan där vi fortsatte festen. Hamna på en uteservering med ett gäng softa djurgårdare. Efter shotdrickande och ölförtärande upplöstes JGF då vissa ville ha billiga brudar o bärs och andra bowling och bärs. Ridå.

Dagen efter vaknar man upp lite snurrig i huvudet och undrar vad fan man gjorde igår.

Ölen o Chiren flödade - det var matchdag.Två oklara gäster satt o skaka i ett hörn. Vi drog med oss ölpåsen och en snubbe med för många tappade tvålar, till Bulls där vi ladda upp med fler djurgårdare. När solen börja skina och rösten var bra uppvärmd begav vi oss till Örjansvall. Hela JGF togs för 92or och gled in för halva pris. Trots den inte så väldigt underhållande matchen njöt vi av blashbira o solsken. Efter matchen blev det tillrättavisning, hemgång, kycklingkorv och motionerande. Natten bestod av sightseeing genom halmstads uteliv och oscar fira födelsedag i stugan. Vi lyckades komma hem igen. Ridå.

Dagen efter vakna vi upp till Ronnys vrede. Ronny var tydligen inte heller medlem i Jeppe fan club vilket man snabbt förstod. Efter en timmes fruntimmergöror fick vi lämna Paasii och stugorna för sista gången. Ronny gjorde det även klart för oss att vi är portade från Haganös camping. Vi lämnade halmstad med att käka riktigt vidrig pizza o kebab.

Ännu en lyckad resa med JGFfamiljen.

barn

Halmstad away epilog

Då var man tillbaka efter 3 dagars camping.

Inget nämnt inget glömt. inte ens jeppes jacka.

Reserapport kommer när vi nyktrat till

megan

Ingen lugn stund på gröna lund.

2 dagar kvar till fredag

tifo

och så en en klassiker..

//JollyGFellows

Halmstad away

När:
14-16 Maj

Vem: roberto tillika reiseleiter ,oscar,jeppe,jonas,marrakech

Transport: Bil avgår från Jönk runt 17tiden Fredag. Chaufför : den nyktraste med körkort. Vi kommer svänga förbi ett systembolag på vägen för att plocka öl och CHir. ca 1 platta öl + 1 chir per pers

Boende: http://www.hagonscamping.se/ Stugorna är utrustade med kylskåp, kokplattor, köksutrustning, TV, kaffebryggare och altan med bord och stolar. OBS Husdjur är ej tillåtna i stugorna.

Match: Halmstad BK-DIF Örjansvall 16.00 Lördag

Hemfärd: Söndag (återkommer med tider)

Pris: 500kr (priset inkluderar resa+boende+mat) Betalas in till konto 8803310039 (Nordea) (nej det är inget skämt)

Övrig info: Antar att det redan finns sängar så lakan kanske bör tas med om man vill åka hem med skabb. Sen är det upp till var o en om man kör en Robertopackning, dvs travel light med tandborste i innerfickan, eller Oscarpackning, fullpackad rullväska med allt ifrån nattvardsvin till 5 par strumpor.
Vi kommer köra direktinsläpp till arenan.
Jeppe sover i tält.

Värt att tänka på: Vi bor 100m från stranden och det kommer förhoppningsvis vara fint väder.

BONUSLÅT:

La victoire etc.

Äntligen säger jag! Djurgården spelade riktig fotboll och vann mot patrasket från förorten.
En härlig seger i ett välspelat derby. Dock inte så bra drag på läktarna denna gång.. Det beror förmodligen på att folk var lagom bakfulla från lördagens bravader men eftersom Svff vill lägga derbymatcherna tidigt på morgonen en söndag så är det nåt man får räkna med.

JGF representerades denna förmiddag av jeppe och marrakech. tummen upp

Nu när blåränderna (alternativt gulskjortorna) börjat lära sig spela boll igen,samtidigt som solen tittar fram o gräsmattorna blir grönare, är det hög tid för ännu en resa i JGFs regim. Denna gång ska vi lotsa oss till Halmstad helgen den 14-16 maj med boende i en stuga ut i skogen och match på lördagen.

Denna resa representeras av oscar jeppe roberto jonas marrakech

Övriga jgf samt djurgårdare land o rike runt bör även dom ta sig till halmstad på ett eller annat set då detta är en lördag med förhoppningsvis fint väder o bra drag på bortaläktaren. Se info på jksyd eller jksthlm

Kortare info om resan:

Pris boende: 280 /pers
Matchbiljett: 60-120 (beroende på om man ser ung eller gammal ut.. )
sen blire mat, öl o kir utgifter på det.

Mer detaljerad info kommer i slutet av veckan av reseledare för helgen : roberto