Dagen efter....

Vet inte hur jag ska beskriva min besvikelse med ord. Det är så mycket ilska och frustration inom mig just nu. Den sitter i efter att Sveriges i särklass sämsta målvakt gjorde bort sig, IGEN! Jag blir så trött och förbannad på Hardy och company. Varför envisas med denna katastrofalt dåliga målvakt. Jag höll med gnaget i enda enda sak som de sjöng om igår. Sveriges sämsta målvakt, han spelar i DIF.

Kvällen började perfekt. Helt otroligt bra stämning på puben som vi var på i gamla stan. Mycket bra sång och sköna människor befann sig på temple från 15.00. Det var så pass mycket folk i gamla stan att polisen stängde insläppen till krogarna runt 16.00.
DIF hade tillsammans med polisen fixat ett eget tåg som skulle ta alla DIF till globen. Hur det gick med det tåget har jag ingen aning om. När vi klev på tåget var det fullt med stackars random som fick lyssna till våra grymt vackra sånger. Vi tågade tillsammans mot vår entré. Stämingen var på topp!
Väl inne i globen blev det mer öl och mer sång. Alla var taggade till tusen! Vi skulle krossa gnaget, det var alla överens om. I alla fall alla supportrar. Dock verkade som om spelarna inte var lika sugna. Det märktes redan när de åkte in på isen. De åkte in som förlorare och ut som förnedrade. För gnaget var mycket bättre. På ALLT!
När vi äntligen är på gång att vända matchen. Så kliver clownen Owuya in och gör bort sig totalt. Det som gör mest ont att höra är att hans kommentar efter matchen lyder "Shit happends". Hur i helvete kan man göra ett sådan uttalande när man svikit flera tusen människor? Det är bättre att inte prata med media alls i så fall.

Jag tror att de flesta vet hur matchen slutade. Vi skall vara glada över att siffrorna inte blev högre. Men vi blir en än gång förnedrade av äckliga solna. Det finns inga ursäkter. Det som inte fick hända, det hände. Vi gjorde vårat jobb på läktaren. De på isen spelar som skit och då går det åt helvete. Jag är stolt och glad över att jag ändå stog kvar till slutsingalen. JGF står upp för vårt lag i alla väder. Alltid oavsett, är det vi lever för. Tydligen verkar vissa inte förstå innebörden i detta.

Frågor man ställer sig efter matchen är:

Hur kan gnaget sjunga sveriges sämsta sittplats när de knappt är 3000 pers på hovet?
Hur tänkte gnaget med sitt tifo? (jävligt fult)
Varför visar inte DIF hjärta på isen?
Varför spelar Mark Owuya ishockey? Vem har lurat honom att han är duktig?
Vart är Nils Ekman?
Lever "Hårde Hardy"?
Sockrar Göran Persson på gröten?

Svara gärna på dessa frågor....


Vi tar nya tag och ser fram emot kommande matcher. Men en sak är säker. Jag har kommer att överväga en bojkott om Owuya står nästa derby. Det är bara pinsamt med en sån pajas i våra färger. Stick eller dra!


//HATA GNAGET!!!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

På frågan om vem som lurat i Mark in da park att han är duktig får du svar på två minuter in i det här klippet: http://www.youtube.com/watch?v=zG1F9kUDBHw

Daniel Breitholtz (stavning?) kan ju ta sig!

2010-11-05 @ 20:17:31
Postat av: Ponken

DIF har aldrig haft 3K på Stadion under Allsvensk match.

2010-11-06 @ 22:51:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0