Sveriges sämsta!

.....Sittplats....Ståplats....Fans.....JGF....Blogg.....SÄMST!

Som många kanske har förstått bygger denna blogg på en hel del ironi. Speciellt när undertecknad skriver sina pissiga inlägg. Nu är det dags för en uppdatering...

Vad händer i JGF?
Senaste nytt är att vissa flyttar från skithålet Jönköping till vackra fina Sthlm. Vissa flyttar från ruttna östergötland till ehhh humm svarta affelandet.
Någon har fått jobb och blvit kickad ur armén. Tack gode gud för detta!
Dags för resa snart!?

Fotboll:
DIF Fotboll tågar på lite i AS. Det går lite upp och ner men de matcherna som varit på Stadion har varit riktigt bra. Känns som att säsongen är över typ. Men vi hoppas fortfarande på en 4:e plats som kan resultera i europaspel. I fall så skulle kan vi garantera att JGF är med i Europa (Prag var awesome!).

Hat: Måste bara uttrycka min lycka över att gnaget är otroligt nära att få kvala sig kvar i AS. Jag vet hur det känns att stå där. Stå med gråten i halsen och vara nära att ryka mot ett tattarlag från tälje. Men skrattar bäst som skrattar sist. Funderar starkt på att skriva en liknande låt som gnaget gjorde till DIF och bajen. Känns som att det händer en hel del inom fotbollen i Sverige. När jag säger Sverige menar jag sjävlklart Sthlm eftersom ingen bryr sig om gefle, åtvidaberg och johan mjällby eller vad fan de nu heter. Jaja, de kanske är bättre än oss. Men de finns inte och ingen bryr sig om dem förutom de lokala byborna.


Hockey:
Inte riktigt lika roligt i år som förra året. Men på något sätt känns vi ganska lättlästa och saknar riktiga uppspel. Jag hoppas att Hardy tar tag i problemet och vänder på detta omgående. riktigt kul att se ungdomarna ta för sig i DIF. Norman anser jag är årets komet och skall därför hyllas av JGF. Vi kräver mer av spelare som Ölvestad, Mackan och Ekman. Prestera eller dra! Men det kommer, det kommer.... 
Det är en skam att ligga efter äckliga gnaget i ES. Men om vi väntar till slutspel så kan de vänta till kvalserien. Ordningen skall återställas!

Hat 1: Det hör till att smitta ner bloggen med lite hiv snack. Riktigt kul att det verkar gå bra för Hv i år. Vill passa på att säga följande, VAD VAR DET JAG SA! Bremberg kommer aldrig i helvete att prestera 100% i något annat lag än DIF. Så jag vill tacka hv för att de betalar Brembergs lön denna säsongen. Han lär väl knappast stanna ett år till när han fått bo och umgås i Jönköping ett helt jävla år. För övrigt är det helt underbart att ni får känna på motgång. Hoppas av hela mitt hjärta att ni åker ur! Ni är skit!

Hat 2: Inom en snar framtid kommer allt att bli som vanligt igen. Sorkarna från det svarta hålet, solna. De skall sparkas tillbaka där de hör hemma. Hovet är vår borg och skall det förbli. Vi hoppas av hela våra hjärtan att ni åker ur i både ES och AS. Ingen vill ha er i svensk elitidrott.

----------------------------------------------------------------------------------------

Blev ett ganska långt inlägg här. Kul med lite update. Hoppas verkligen att vi slipper otrevliga kommentarer från stora, tuffa och arga hv fans. Men ack så roliga de kan vara. Ni skall veta att ni kan faktiskt kan förgylla min vardag ibland. Så tack och bock!

På återhörande!

// HATA

Kommentarer
Postat av: Ponken

Spöar gnaget(inte än) hammarby. Vi ska vinna Sm-guldet Vi är Sveriges bästa lag!

2010-10-19 @ 17:53:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0